10 April, 2009

DI ATAS POTRETMU



Di atas potretmu, kampungku
Aku mengutip senyuman mekar
Terapung di sungaimu membawa mesra
Terpandang sebuah taman yang rendang
Dengan latar seindah seni
Semanis kekasih yang rindu
Dicoret awan seri yang kasih.

Di atas potretmu aku melangkah

Mencari mimpi yang pasti
Terlukis pada kuntum riak dan ombak
Di lautku yang sabar
Amat seni dan imiginatif.

Di atas potretmu aku brbisik

Ke telinga malam
Sebuah cinta tuntas
Seperti permatang yang setia
Membiar laluan jadi lebih pasti.

Di atas potretmu aku bertimpuh

Berila merakam indah yang semerbak
Bagai terbangnya burung camar
Mengejar semua imaginasi.

Di atas potretmu aku berpuisi

Dalam renyai embun yang manis
Setenang alir sungai fikrahmu
Membawa kenangan yang rawan
Dengan puitisnya pengalaman.


10.04.09

0 comments:

 

ARENAPUISI Copyright © 2008 Black Brown Pop Template designed by Ipiet's Blogger Template