01 April, 2009

CATATAN BUAT SAHABATKU

Sahabatku
Bila rasa ingin menangis
Hubungilah aku
Bukan untuk menyuruhmu berhenti menangis
Tapi mungkin aku bias menangis denganmu
Tetapi Cuma sekejap saja
Nanti kering air mataku.

Sahabatku
Jika terasa hendak melarikan diri
Jauh dari kemelut yang melanda hati
Hubungilah aku
Aku tidak akan menyuruhmu berhenti
Tetapi mungki aku akan bersamamu berlari
Agar selesai masalahmu
Tetapi jangan terlalu laju
Aku tidak kuat berlari
Kerana terlalu singkat nafasku.

Sahabatku
Jika kau kecewa keluargamu tidak bahagia
Beritahulah aku
Aku tak akan buat kau membenci mereka
Tetapi mengajarmu menerima takdir.

Sahabatku
Jika kau kecewa dengan hubunganmu
Ceritalah padaku
Aku tidak akan berkata apa-apa tentang dia
Tetapi akan mengajarmu berubah
Supaya dia menyukaimu kembali.

Tetapi jika satu hari aku berdiam diri
Tidak membalas tegurmu
Tidak menjawab panggilanmu
Carilah segera akan daku
Mungkin waktu itu aku amat memerlukanmu
Atau aku sudahpun kaku.

1 comments:

sakura on April 1, 2009 at 10:05 AM said...

sebuah puisi yang cantik tentang sahabat..

 

ARENAPUISI Copyright © 2008 Black Brown Pop Template designed by Ipiet's Blogger Template