17 July, 2010

HIDUP TANPA NIKMAT



Aku hidup
tanpa nikmat kehidupan
hanya meneruskan hidup
kerana masih bernafas
aku belum dibawa pergi
dan hukum alam telah datang
menimpa kepala dan fikiranku
bulanku telah kembali
mentariku telah tenggelam
dan sedarlah aku
bahawa aku masti pergi
aku mesti mati
dalam beberapa hari lagi.

Sebenarnya
telah lama aku mati
dan telah lama juga
engkau mematikan aku
bila siapa tidak pedulikan aku
bila engkau tidak menjadi milikku.

Dan aku tidak meminta
aku tidak berharap apa-apa
selain menjadi seorang aku
yang bukan siapa-siapa.

-17 Julai 2010-

2 comments:

kedai buku perintis on July 17, 2010 at 11:39 AM said...

salam perkenalan.

sajak2 yang memberi makna kepada diri sendiri dan selesa dinikmati bersama.

MADiSYAK on July 17, 2010 at 7:38 PM said...

Terima kasih, Zeza. Kata-kata adalah lukisan perasaan.

 

ARENAPUISI Copyright © 2008 Black Brown Pop Template designed by Ipiet's Blogger Template