26 May, 2020

SEJAK MENGENALIMU


Sejak mengenalimu
aku mulai tahu tentang dunia
bila pengalaman mengajar aku
bagaimana alam ini diwarnakan
mengikut kehendak hatimu.

Sejak mengenalimu

baru aku sedar bagaimana aku
tentang harga diri dan gelodak hati
bagaimana mahuku dan inginku
yang tidak terpenuhi dalam sehari.

Sejak mengenalimu

akupun tahu tentang kelangsungan hidup
tahu bagaimana harus dibawa diri
tahu tentang membaca hati
lalu memahami erti sebuah sabar.

Sejak mengenalimu

baru aku sedar dari lamunan
tentang bagaimana beroleh sebuah jaya
bukanlah semudah melafazkannya
perlukan ketabahan dan juga kesabaran.

Aku tahu semuanya

sejak aku mengenalimu
aduhai bungaku!

#puisigila_300908

#titibakongyan

0 comments:

 

ARENAPUISI Copyright © 2008 Black Brown Pop Template designed by Ipiet's Blogger Template