04 June, 2010

IZINKAN AKU

Izinkan aku buat terakhir kali
menjadi seorang lelaki
yang berani dan dihargai
sebelum kita dipisahkan
oleh dosaku yang tidak terfikirkan.

Izinkan aku buat terakhir kali
menjadi seorang suami hakiki
memegang kemudi rumahtangga
berbicara sebagai seorang ketua
sebelum kita dipisahkan
oleh petaka yang aku ciptakan
tanpa sedarku.

Izinkan aku buat terakhir kali
menjadi seorang bapa
memegang kunci ketua keluarga
berbicara tentang nasihat dan petua
lima anakku bisa mendengarnya
sebelum kita dipisahkan
oleh hukuman dunia.

Izinkan aku buat terakhir kali
memohon maaf berjuta
kepada semua
atas dosa yang tidak terampun
atas celaka diri tidak terkira
sebelum kita dipisahkan.

0 comments:

 

ARENAPUISI Copyright © 2008 Black Brown Pop Template designed by Ipiet's Blogger Template